Metode simple pentru prevenirea accidentelor

0
Posted April 6, 2012 by Admin in Exercitii

Leziunile sportive sunt comune in randul sportivilor amatori cat si profesionisti deopotriva. Cu doar cateva ajustari ale rutinei de antrenament, multe dintre aceste leziuni pot fi prevenite. Mentineti corpul in forma maxima prin incorporarea acestor lucruri simple in exercitiile dumneavoastra.

1) Stretching
Stretching-ul inainte de exercitii este una dintre cele mai simple moduri de a preveni accidentele. Stretching-ul pastreaza muschii flexibil, astfel incat atunci cand ii veti solicita in timpul antrenamentului, acestia vor fi pregatiti. Stretching-ul regulat va prelungi si consolida muschii si ligamentele, permitand o mai mare flexibilitate in miscari.
Stretching-ul, de asemenea, este important si dupa antrenament deoarece muschii se contracta de multe ori in timpul acestuia. Stretching-ul va reduce probabilitatea de durere si crampe.

 

2) Pauze intre exercitii
Indiferent de ce program urmati este bines a luati ocazional pauze si sa lasati organismul sa se odihneasca. O pauza ii permite organismului sa recupereze atat din energia depusa in timpul unui exercitiu cat si continue sa metabolizeze alaimentele oferinduva o forma de invidiat.
Odihna este foarte importanta mai ales daca sunteti in convalescent dupa un traumatism. Daca va intoarceti prea devreme la un antrenament de rutina dupa un accident, sunteti predispus la agravarea problemei fapt ce poate duce la leziuni permanente. Daca ati suferit un accident, discutati cu medicul dumneavoastra (si urmati sfatul medicului), asupra modului in care va puteti relua usor si in conditii de siguranta antrenamentul.

2) Folositi echipament de protectie
Multe leziuni sportive sunt rezultatul echipamentului de proasta calitate sau deteriorat. Este important sa purtati intotdeauna casti de protectie, tampoane si incaltaminte adecvata atunci cand practicati un sport. Purtati intotdeauna echipamentul recomandata pentru sportul practicat si intotdeauna asigurativa ca-l utilizati corect.
Echipamentul de protectie, actioneaza ajutand corpul sa absoarba impactul. Acest lucru poate preveni un impact in a deveni un traumatism major. In multe cazuri, echipamentul de protectie poate preveni accidentele care pun in pericol viata sau care pot avea urmari permanent.

3) Ortezele de picior
Ortezele de picior s-au dovedit a fi o forma eficienta de prevenire a accidentelor in randul sportivilor. Multe accidente sunt cauzate de bio-mecanica deformari in picioar. Ortezele trateaza aceste problema prin ghidare picioarele intr-un mod mai corect si natural. Acesetea confera un pas mai natural, folosiduva muschii si tendoanele in modul in care acestea au fost destinate a fi utilizate, reducand riscul suprasolicitari unei anumite zone.


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)